Check Available Cheapest Domain Here

Sultan Selangor titah percepat proses tindakan terhadap GISB

Para SUKMA: "Adik mahu mak hidup senang" - Firdaus Fariduddin; Bekas isteri, adik tiri mengaku tidak bersalah bunuh pemandu e-Hail...

Alluser Nak Buat Branding Sendiri ? Ni 3 Tips Yang Alluser Kena Tahu.

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Alluser ..


Alluser , penting ke Ejen atau Stokis produk buat personal branding sendiri ni? Saya faham mesti ada ramai dalam kalangan Ejen di luar sana yang ada persoalan yang sama dalam kepala mereka.


Bila Alluser gunakan Facebook sebagai platform untuk kembangkan bisnes, personal branding memang sangat sesuai. 


Ianya ialah satu cara untuk bina kepercayaan prospek pada kita. Contohnya, jika sendiri ingin membeli secara online, mesti Alluser nak kenal dengan siapa anda berurusan kan? Begitu juga la dengan orang lain yang ingin membeli dekat anda.


Jadi, ni tiga tips yang Alluser patut tahu sebelum mulakan personal branding..


1. Pemilihan Nama


Nama ni memainkan peranan yang sangat penting. Perlu tahu, brand dan produk adalah dua perkara yang berbeza. Ramai orang tersilap, nama produk dijadikan sebagai nama brand.


Macam Starbucks, mereka listkan lebih dari 100 pilihan nama. Alluser pula, berapa pilihan nama yang ada?



2. Kenali Brand Anda


Kenal pasti keunikan dan kekuatan brand Alluser. Perlu tahu apa yang membezakan brand Alluser dengan pesaing lain .Dah kenal, baru boleh fokus pada kekuatan dan keunikan brand Alluser.


Kalau boleh cari nama yang unik dan sesuai untuk dijenamakan. Letakkan di setiap tempat dan media sosial yang Alluser ada. Letakkan logo di bahagian Profile Picture dan Timeline Facebook.



3. Content Yang Menarik


Content marketing yang nak disampaikan pada followers Alluser kenalah relevan dengan produk/servis Alluser. Sebab? Alluser dapat menghasilkan followers yang berkualiti. Content Alluser yang menggambarkan siapa bakal pelanggan. Jika lemah dan tiada kaitan maka makin susah untuk convert jadi pelanggan.


Saya harap Alluser belajar sesuatu dan sharing bermanfaat ni. Semoga Alluser berjaya mencipta personal branding dan buat ramai pelanggan kenal produk Alluser.



Jom saya nak ajak anda untuk sertai Sesi Onlinekan Bisnes Anda (OBA) - Cara-Cara Edit Gambar Tarik Perhatian Pelanggan 2.0 (Secara PERCUMA) Bersama Cikgu Naz.

Tarikh : 13 November 2021 (Sabtu)

Masa : 8.30 am-10.30 am

Lokasi : Zoom Webinar

Link : https://momen.tm/obazoom



Ikhlas dari saya & saya sendiri yang menulis emel ni khas untuk anda Alumni Momentum Internet. Jumpa lagi dalam sesi kelas!




Najib Asaddok
Online Rocket Marketing

ORM Master Trainer

CEO Momentum Internet Sdn Bhd

100 Most Influential Young Entrepreneur 2017

Nona Superwoman Best Social Media Trainer 2018



Hubungi team saya jika anda perlu bantuan segera ya


Kami sentiasa bersedia nak bercakap dengan anda & nak jadi sebahagian dari yang menjadi faktor kejayaan kepada bisnes anda

Hubungi Team Momentum

Anda boleh klik butang di bawah untuk bercakap dengan Team Momentum & mereka akan cuba bantu apa yang anda perlukan

Popular